В якому форматі можуть проводитися електронні закупівлі

Електронні торги стали мати попит починаючи з 2015-го року і з того моменту популярність таких процедур постійно лише зростає. Головне завдання, що ставилось перед системою ПроЗорро на момент її створення – це контроль проведення всіх державних закупівель. Причина створення цього механізму полягала в великому факторі корупції, який потрібно було ефективно побороти.

З часом, система ПроЗорро ставала все більш широкою і сьогодні вона дає можливість брати участь в торгах різного формату. 

В залежності від форми торгів або ж аукціону, учасникам потрібно готувати певний пакет документів і особливим чином підходити до питання участі в самій процедурі. Якщо говорити про важливість більш детального ознайомлення саме з електронними майданчиками та товарними біржами, то зробити це не так важко, достатньо перейти за посиланням https://gazeta.ua/articles/economics/_v-ukrayini-zapracyuvav-rinok-tovarnih-birzh-teper-vin-konkuruye-z-prozorroprodazhi/1057063 і знайти там будь-які дані, що можуть бути для вас потрібними на конкретному часовому відрізку.

Найбільш популярні форми проведення торгів в ПроЗорро

На сьогодні, існує вже досить багато варіантів проведення подібних процедур і вони дійсно мають багато відмінностей.

Якщо ж говорити про основні категорії, то їх все ж декілька і виглядають вони наступним чином:

  1. Запит котирувань – вважається, що сама така форма закупівель є найбільш простою та зрозумілою для всіх сторін. Переможцем в таких торгах стає учасник, який запропонував найбільш економічно вигідні умови. Якщо говорити іншими словами, то для перемоги потрібно запропонувати найнижчу ціну. Також, варто зазначити, що такий формат є абсолютно невимогливим до того, як повинно виглядати саме оголошення та якою повинна бути заявка. Учаснику навіть не обов’язково надавати сертифікати та ліцензії для того, щоб взяти участь в торгах. Зазвичай, така форма має попит, коли мова йде про закупівлю певного овиду товарів або ж послуг в невеликому ціновому діапазоні;
  2. Відкритий конкурс – дана форма закупівель вже є більш важкою, тому як всі пропозиції оцінюються не по одному критерію, а комплексно. Це означає, що переможець повинен відповідати відразу декільком параметрам і бути в них кращим. Як правило, саме такий формат є найбільш об’єктивним та змістовним, але він потребує серйозного досвіду та затрат по часу зі сторони замовника, до чого готові далеко не всі;
  3. Електронний аукціон – такий формат закупівель може проводитися як у відкритому так і закритому форматі. Вибір електронного майданчика також залежить від самого учасника. З особливостей такого виду закупівель можна відзначити той факт, що в ньому немає обмежень, що стосуються безпосередньо початкової вартості контракту. Для подачі пропозицій учасники також використовують електронний майданчик, який повинен бути акредитованим в системі ПроЗорро. Переможцем в таких торгах вважається той учасник, якій зміг запропонувати найменшу вартість.

Як вже згадувалось раніше – це не повний перелік форматів, на основі яких можуть проводитися закупівлі. Якщо ж говорити про основні та найбільш розповсюджені варіанти закупівель, то виглядають вони саме таким чином.

Переваги відкритих торгів

Електронні торги можуть проводитися в закритому, обмеженому та відкритому вигляді. В першому випадку, запрошення до участі в торгах отримують лише обрані компанії, які мають зв’язок з організатором. Важливо зазначити, що для проведення такого аукціону повинні бути обґрунтовані законні підстави.

Обмежені торги – це ті, для участі в яких потрібно мати відповідні сертифікати та ліцензії, які можуть бути досить рідкісними.

Відкриті торги є найбільш розповсюдженими і даний формат торгів використовується найчастіше.

До переваг такого формату можна віднести відразу декілька основних моментів, а саме:

  • Прозорість – кожен бажаючий навіть без реєстрації на сайті має можливість ознайомитися з результатами торгів;
  • Доступність – учасником таких торгів може стати як фізична так і юридична особа. Головна вимога – це відповідність критеріям, прописаним в самому оголошені;
  • Здорова конкуренція – всі користувачі, що надсилають свої заявки на участь, знаходяться в рівних умовах.

Варто зазначити, що державні торги автомобілями також частіше за все проводяться саме у відкритому форматі. Це ж саме стосується величезної кількості інших напрямків в електронних торгах, де прийнято віддавати перевагу саме відкритому формату.

Перед тим, як брати участь в таких торгах, бажано ознайомитися з законом про проведення державних закупівель, що дозволить ознайомитися з основами й не допускати частих помилок, що можуть призводити до не зовсім приємних наслідків.

Related Post