Реалізація допорогових закупівель регулюється органами влади щодо правил використання цифрової системи закупівель під час здійснення покупок, ціна якої нижча від ціни, встановленої у пунктах 2 та 3 частини першої статті 2 Законодавчого акту України «Про державні закупівлі» (зі змінами, внесеними наказом ДП «Прозорро» № 18 від 17.04.2020).
Закупівля в електронній структурі закупівель охоплює такі етапи:
- оголошення про закупівлю;
- термін уточнення інформації, зазначеної в оголошенні про закупівлю;
- надсилання заявок учасниками;
- електронна торгівля;
- оцінка заявок учасників;
- виявлення переможця закупівлі та закінчення закупівлі.
Допорогові закупівлі не займають багато часу, оскільки термін уточнення вимог становить три робочі дні кожен, а строк подання заявок-два робочі дні.
Публікація закупівлі
Для здійснення допорогових покупок необхідно:
- Відкрийте індивідуальний обліковий запис на платформі, з якої клієнт вирішив опублікувати аукціон.
- Організуйте закупівлю, натиснувши серед списку видів закупівель допорогові або спрощені закупівлі.
- Віддавайте перевагу та додайте всю необхідну документацію (план контракту, технічні вимоги до товару, вимоги до служби доставки тощо).
- На час проведення допорогових закупівельних робіт формування тендерної документації, застосування кваліфікаційних та інших вимог до підрядників взагалі не є необхідним. Крім того, відсутність чітко виражених вимог до тендерної документації, і замовник самостійно вирішує, включати цю документацію до оголошення чи ні.
- Зробіть публікацію про покупку.
Строк подання заяв продовжується — менше двох робочих днів. Крім терміну роз’яснень, цей термін є цілісним дним з системою.
Наразі клієнт більше не зможе вносити корективи в оголошення, а підрядники не зможуть уточнити питання про покупку.
На цьому етапі підрядники подають пропозиції, зберігаючи їх конфіденційність. Перед початком торгів клієнт не бачить загальної кількості поданих ордерів. Але, коли після закінчення кінцевого терміну для надсилання пропозицій система встановлює день і час проведення торгів, тоді для участі в операції закупівлі надсилається менше двох заявок. Платформи повідомлятимуть клієнта та підрядників про день та час початку аукціону. Прочитати більше про торги у вас є можливість за посиланням https://sale.uub.com.ua/ru/news/prodazh-tehnichnoqi-derevyny-v-elektronnij-systemi-prozorro-sale.
Коли на етапі подання заявки не було надіслано жодної заявки, то покупка автоматично отримує ранг «скасування».
Коли на етапі подання заявок була подана лише одна заявка, тоді покупка автоматично переноситься на кваліфікаційний етап.
Після закінчення терміну подання пропозицій система призначає день та годину проведення аукціону. Їх можна встановити лише на календарний день та на робочий час. У оголошенні про закупівлю буде зазначено день та час проведення торгів. Протилежний аукціон (зменшення) проводиться за одним критерієм — ціною або теперішньою вартістю і охоплює три раунди торгів. На початку аукціону клієнт може бачити лише кількість підрядників, які стануть відомими як «Учасник 1» тощо.
Під час продовження торгів підрядники мають право знизити ціну своєї пропозиції в будь-якому колі не менше ніж за крок, зазначений у оголошенні (виходячи з їхньої минулої пропозиції), або залишити ціну своєї пропозиції постійною. Після закінчення аукціону всі дані про підрядників беззастережно публікуються в системі.
Як працює процес відкритих торгів
Для підприємств, зацікавлених у участі у публічних тендерах на державні закупівлі, найкращим методом буде зробити це на легальній платформі електронної програми ПрозорроУкраїнської універсальної бііржі. Потрібно лише виконати зовсім не складні кроки:
- Зареєструйтесь у домені УУБ, здійснити ідентифікацію та створіть обліковий запис підприємства.
- Виберіть потрібну вам партію та заповніть свою організацію. Для цього дозволяється використовувати необхідні фільтри за ключами; огляд допустимого продажу або оренди активу.
- Створіть свій профіль. Надішліть заявку, заповнивши форму в системі Prozorro. Надсилайте офіційні цифрові папери до системи відповідно до умов клієнта.
- Здійсніть оплату гарантії. Для цього вам слід поповнити баланс у кабінеті на суму, необхідну для участі в аукціонах, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.02. 2016 р. No 166 «Про застосування Порядку функціонування електронної системи закупівель та авторизації електронних сайтів».
- Беріть участь в аукціонах серед усіх претендентів на цей вид продукції чи послуги. Для цих цілей надішліть цінову пропозицію на аукціоні за цікавий об’єкт або тендер. Якщо ваша ціна була особливо конкурентоспроможною під час завершення торгів, то вас висувають переможцем аукціону.
При необхідності ви можете надіслати додаткові документи організатору для оголошення рангу переможця. Підпишіть договір аукціону та укладіть угоду.